3. 7. 2016

Škandinávsky okruh - Dánsko

Krásny večer :)

V júni som sa blogu skoro nevenovala. Dôvodom boli skúšky, bakalárka a hlavne sme sa s bratom rozhodli ísť na poznávací zájazd, ktorý sme plánovali minimálne tri roky. Škandinávsky okruh. Prešli sme Dánsko, Švédsko a Nórsko za 7 dní. Ako prvé sme navštívili Dánsko, konkrétne Kodaň :).


Celý zájazd sme šli autobusom, takže zo 7 dní sme v podstate boli v Škandinávií 5. V sobotu ráno som nastúpila na vlak smer Bratislava a o 14:40 sme odchádzali z Bratislavy smer Dánsko. Už dáááávno som nebola na dovolenke, že som sa celú noc prehadzovala na pol metri štvorcovom a snažila sa vyspať. Nikdy pred tým mi to nerobilo problém, ale asi som zabudla ako sa uložiť čo najpohodlnejšie alebo som stratila ohybnosť. Chcela som si pozrieť z okna aj nočný Berlín, ale vydržala som len do 1 ráno a potom som šla radšej spať. Predsa ma čakala celodenná prechádzka po Kodani. Ale videla som Prahu. Konečneeee.....a je prekrásna, určite aj tú niekedy navštívim :). O 5:00 sme sa dostali k hranici Nemecka a mohli sme nastúpiť na trajekt. Tu som zistila, že som mala zapnuté wi-fi na mobile, takže z Dánska mám málo fotiek a ešte menej kvalitných :/.


Moje prve fotky z dovolenky, ako opúšťame Nemecko a vychutnávame si východ slnka :).




Po hodinovej ceste trajektom sme nastúpili do busu, prešli sme hraničnou kontrolou a vydali sme sa do Kodane. Ako prvé ,čo ma úplne zarazilo, bolo hrozné teplo. Myslela som si, že v Škandinávií bude chladno, ale polárne dni sú masaker :D. Teplomer síce v tieni ukazoval príjemných 21°C, na slnku bolo pekelných 28°C. Už v živote nepôjdem na dovolenku bez opaľovacieho krému, slnečných okuliarov a kvapiek do očí :D NIKDY. Bolo tu neskutočne ostré slnko, presne ako na horách, keď som bola na lyžiarskom. Tak isto aj tu bolo slnko hodne nízko a odrážalo sa od všetkého. Večer som mala oči úplne červené a myslela som si, že umriem. Ešteže som to nejako vyspala :).

Prvá pamiatka bola kráľovská palác Amalienborg. Bol krásny. Všetko nebolo sprístupnené, pretože ho kráľovská rodina využíva, ale väčšina miestností sa pozrieť dala. 














Po prehliadne kráľovského paláca sme sa vydali k ďalšiemu palácu. Medzi tým sme si dali prestávku v meste, aby sme sa poprechádzali aj po okolí alebo zbehli na obed. Síce sme skoro celý deň nejedli, ale bolo tak hrozné teplo, že sme kašlali na obed a šli sme sa radšej prejsť. Veď predsa ktovie, kedy sa sem vrátime, ak sa vôbec vrátime, tak sme sa s bratom rozhodli, že chceme vidieť, čo najviac :)











Na palác Christianborg som sa tešila, hlavne kvôli korunovačným klenotom. V živote som žiadne naživo nevidela. Tento palác bol poriadne strážený. Von pobehovali vojaci, kabelky/ruksaky sme museli odložiť, vo vnútri ste sa ničoho nemohli dotknúť, ani len šuchnúť, lebo to spustilo alarm. Bolo tam strašne veľa ľudí, takže to dnu pípalo v jednom kuse a vždy to ochranka chodila kontrolovať. Christianborg sa mi osobne až tak nepáčil, klenoty boli krásne, ale zvyšok nebol až tak ohurujúci. 















Po Christianborgu nasledovala Kruhová veža. Absolútne si už nepamätám koľko mala metrov, ale muselo sa tam ísť pešo. Nebol tam výťah. Vo vnútri veže boli schody až posledných pár metrov, inak sa šlo po ceste. Cesta tam bola z toho dôvodu, aby sa kráľ na vrch veže dostal rýchlo na koni. V minulosti, teraz to už samozrejme nerobí :) (pár fotiek bolo nepoužiteľných, tak som sem 2 hodila z netu). Síce sa mi po dvoch zámkoch a prehliadke mesta už nechcelo ani kráčať, ale nakoniec som to vyšla a výhľad bol neskutočne krásny. Na dlani som mala celú Kodaň :).

zdroj
zdroj




Ako posledné nás čakala miniplavba. Strašne som sa na ňu tešila, hneď ako ju sprievodca spomenul, ale mala som už strašne vyštípané oči zo slnka a loďka na ktorej sme boli, bola akoby krytá. Čo by v prípade dažďa bolo super, ale teraz strašne to zavadzalo. Tak som si plavbu neužila ako som si myslela. No okolie je neskutočne krásne :). Hlavne bolo vidieť, že všetci si leto a teplé slnečné dni poriadne užívajú. Neskutočne veľa ľudí bolo von pri vode alebo na loďkách. 







Po plavbe sme šli už smerom k autobusu. Ešte sme mali nejakú hodinku na prechádzku po móle a boli sme si ešte pozrieť symbol mesta malú morskú vílu, ale to som už odfotiť nemohla, pretože mi došla baterka. 

zdroj 
Bratovi mobil meral počet krokov a vzdialenosť, ktorú sme prešli a bolo to 24 km. Tak to sa ani nečudujem, že sme boli skoro mŕtvy :). Bolo úžasné vidieť hotel so sprchou a posteľou :D. Každý hotel, v ktorom sme boli, bol veľmi slušný, takže v tomto ohľade úplná spokojnosť. Mohli sme kukať futbal, uvariť si sáčkovú polievku a konečne niečo zjesť :). 

Takto vyzerá polárny deň. Fotku som robila cca okolo 23:00 :). Vraj slnko zapadlo na hodinu okolo 2:00, to som ja už dávno spala :D. 


A ja po prvom dni. :D. Pred tým som bola úplne biela. Zvyšné dni už neboli také hrozné, hlavne mi trošku pomohol make-up, mal SPF 20 a so spálením hydratačné sérum od Biodermy.


To bol môj prvý deň dovolenky. Pôvodne som to na blog nechcela dávať. Predsa môj blog je venovaný primárne kozmetike, ale myslím si, že Škandinávia je zaujímavá a mohla by zaujímať aj vás :). V najbližšej dobe hodím ďalšiu časť a to Švédsko. Neviem, či budú ešte 2 alebo 3 časti. Uvidím ako to dám dokopy :).


Prajem ešte krásny zvyšok dňa :) Teším sa na vás pri ďalšom článku :)


Zájazd: Turancar cena cca 450€ (s raňajkami, bez vstupov).

0 comments:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár :)

© O blogu, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena