1. 10. 2016

Recept: Tvarohové guličky

Krásny deň :)

Asi každý z nás mal tvarohové guľky. Je to typické jedlo od babičky, ktoré som mala ako dieťa veľmi rada. Ako sa snažím prejsť na inú stravu, tak som si našla o niečo zdravšiu verziu, s ktorou sa s vami chcem podeliť. 


Potraviny, ktoré na guľky potrebujeme:

• 100 g ovsenej múky (ja používam najemno rozmixované ovsené vločky)
• 250 g jemného tvarohu (dá sa použiť aj jemný hrudkovaný, ale úplne jemný je lepší)
• ovocie 
• sladidlo (med, javorový sirup, eritritol, cukor)
• vajíčko
• strúhanka na posypanie


Postup:

Ten je jednoduchý, pretože nenávidím varenie :). Ovsenú múku zmiešame s tvarohom, pridáme sladidlo a jedno vajíčko. Poriadne zmes premiešame a môžeme začať robiť guličky. Môžeme si pripraviť aj nádobu s vodou, pretože zmes neskutočne, ale neskutočne lepí. Musím ale upozorniť, že ak si budete ruky namáčať moc často, "cesto" sa v rukách rozpadne. Takže ja si ruky vôbec nenamáčam. Keď máme vyformovanú guľku, vopcháme do nej ovocie, nejako zaťapkáme miesto, kadiaľ sme ho dali a môže ísť do vriacej vody. Guličky sú hotové, keď vyplávajú na hladinu. Hotové guličky posypávam strúhankou.


Recept je jednoduchý a jedlo je hotové do 10 minút. Najväčšia babračka je s formovaním guličiek. Z daných ingrediencii vzniknú asi 2 menšie porcie. 


Dobrú chuť ☺  

3 comments:

  1. Tento recept musím vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerajú naozaj veľmi chutné. Tvaroh milujem, takže.tieto guľôčky by bolo presne podľa môjho gusta. Doposiaľ som však jedla iba slivkové gule

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)

© O blogu, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena