29. 11. 2016

Tvarohové lievance

Krásny večer :)

Doteraz som sa naučila asi 10 druhov lievancov. Je to moje najobľúbenejšie jedlo. V podstate, keď neviem, čo by som si uvarila a mám doma javorový sirup (ten mám skoro vždy), tak si spravím lievance :).


Ingrediencie:

• 250 g jemného tvarohu
• 3 vajíčka
• 1 PL med
• 2 PL hladkej pohánkovej alebo špaldovej múky
• maslo alebo kokosový olej na opekanie


Postup:

Tvaroh s múkou, medom a žĺtkami zmiešame dokopy. Z bielok si vyšľaháme v osobitnej miske sneh, ktorý pomaly po častiach vmiešame k tvarohovej zmesi. Snažte sa čo najmenej porušiť nadýchanú štruktúru bielok. Ak sa vám nechce kašlať so snehom, tak pridajte štipku sódy bikarbóny alebo kypriaci prášok. Je to síce rýchlejšie, ale ak si dáte námahu a urobíte lievance so snehom, budú ako penový obláčik. Sú vtedy neuveriteľne jemné a ľahké. Tento "efekt" trvá len pár min, tak je potrebné ich hneď jesť, ale vyplatí sa to. Keď je cesto hotové, stačí ich opiecť na panvičke s trochou kokosového oleja alebo masla. 



Na lievance vždy lejem kopu javorového sirupu. Mne tak chutia najlepšie. Ale nie sú zlé ani s medom alebo s ovocím. Sami o sebe chutia super, tak v podstate na ne nič netreba. Veľké zasýtenie neprinesú, je to skôr dezert :).


Dobrú chuť ☼

6 comments:

Ďakujem za komentár :)

© O blogu, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena