28. 2. 2017

Škandinávsky okruh - Nórsko (2. časť)

Krásny deň :)

Dnes som sa rozhodla, že si oddýchneme od kozmetiky a znova vám ukážem niečo z mojej minuloročnej dovolenky. V podstate som do jedného článku spojila 3 dni. Veľkú časť dňa sme strávili v buse, pretože prejsť Nórsko trvá neskutočne dlho, tak urobiť viac častí nemalo zmysel.


Musím povedať, že 5. deň dovolenky bol dosť nudný. Začalo nám neskutočne pršať a prehliadky pre mňa osobne neboli moc atraktívne, Dovtedy sme si s bratom platili všetky vstupy, tu sme hodne vynechali. Ako prvé sme si kukli olympijské múzeum Holmenkollen. No ja som si kukla len vonkajšie prostredie.....aké boli lyže pred tým /teraz neni to ,čo by som chcela vidieť za 15€ :D 




Od olympijskeho múzea sme šli do múzea Vikingov. To už znelo oveľa viac zaujímavejšie. Skutočné vikingské lode, zbrane, sane, šperky atď. človek nevidí každý deň. Ale bolo tam strašne veľa ľudí. To som ešte v žiadnom múzeu nevidela. Pri mojich 156 cm by som z kukania nemala nič nebyť mini balkónov. 









Z múzea sme šli prekvapivo do ďalšieho. Tentokrát do  múzea námorníctva. Múzeum Kon-Tiki sme tiež vynechali. To bolo venované nejakej expedícií, mali tam byť lode atď. Tiež nič, čo by nás lákalo, Ale múzeum námorníctva vyzeralo dobre, už len tým, že tam bola loď v životnej veľkosti :D. Kvôli strašnej tme je asi 3/4 fotiek na nič. Ale v podstate tam nebolo ani čo fotiť. Samé mapy, plagáty s expedíciami, osobnosťami námorníctva, vypchaté zvieratká. Premietali aj krátky film z expedícií na severný pól a našli sme aj mini miestnosť, kde boli teplotné podmienky nastavené na také, aké mali námorníci na severnom póle. Strašná kosa :D. 


Lekárske nástroje




Pre múzeom dvaja majstri ručne vyrábali loď.
Cestou k hotelu sme si ešte kúpili niečo najesť. Pôvodne som to sem nechcela dávať, ale je to dôležitá fotka. Teraz budete vedieť, čo si kúpite v Nórsku za 7,5€ + poplatok  za to ,že platíte kartou mimo európsku úniu :D Za cigarety sme dali 15€ (klasické marbolky). To by človeka aj prinútilo prestať fajčiť :D. 


6. deň sme šli na Lysefjord. Alebo slovenský Fjord slnka. Najväčšie lákadlo celého zájazdu. Celý výstup trval niečo pod 4 hodiny a to treba vidieť. Neskutočne krásna príroda. Na konci výstupu sme sa dostali na masív, ktorý mal 604 m. 
















Ak tušíte, čo je to za kvet, budem rada, keď mi dáte vedieť v komentároch :D. Neskutočne krásne voňal a odháňal doterné štípajúce mušky.











Myslím, že niečo také musí vidieť každý. Aj keď to nevyzeralo s počasím dobre a ráno bol poriadny lejak, nakoniec pršalo asi len prvých 10 min výstupu. Ak ste niekedy rozmýšľali, že kuknete Nórsko, toto určite nevynechajte :). 

7. deň sme mali len raňajky a pozreli sme si Kristiansand. Aj to len kto chcel, pretože v tento deň sme len čakali na bus. 








Popoludní sme šli už na trajekt a odtiaľ nás začala skoro 19 hodinová cesta domov :). 


Za seba môžem okruh len a len odporučiť. Aj keď bolo všetko moc na rýchlo a ešte 2-3 dni navyše by vôbec neuškodili. Ak vás niekedy napadlo, že by ste sa chceli do Škandinávie pozrieť, rozhodne chodte. Je to úplne iný svet a neskutočné krásny :)


Teším sa na vás pri ďalšom článku a prajem vám nádherný zvyšok dňa :)







Zájazd: Turancar cena cca 450€ (s raňajkami, bez vstupov).

7 comments:

  1. Ja som si v poslednej dobe zamilovala jeden nórsky seriál :) takže by som sa tam tiež rada šla pozrieť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásne fotky, ide z nich taká pohoda a čistota :) Severské krajiny ma veľmi lákajú, určite by som raz do Škandinávie chcela ísť pozrieť :)
    Klaudy´s enjoyment

    OdpovedaťOdstrániť
  3. páni, vypadá to úžasně. já si teď hledám novou práci. a poté bychom chtěli v létě s přítelem cestovat. :) třeba i jen pár dní a po česku ale určitě chceme i do zahraničí.

    http://xoxo-ronnie.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Suprové fotky, věřím, že jste si dovolenku užili. Hlavně ta příroda... páni, tolik inspirace jenom z pouhých fotek, natož být tam doopravdy! Také bychom se tam někdy chtěli vypravit, tak uvidíme, třeba se jednoho krásného dne podaří. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ach, hned bych někam vyrazila ♥ Muselo to být super.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)

© O blogu, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena