2. 5. 2017

Menšia obhliadka Berlína

Krásny večer :)

Ak sledujete môj instagram, tak ste postrehli pár fotiek z Berlína. Facebook, čo sa týka blogu, moc nevyužívam, tam som fotky nedávala, ale menšiu ochutnávku Berlína som na insta dala. Keď som bola v Škandinávií, tak to bolo poznávací zájazd so sprievodcom, do Berlína som šla s dvoma kamarátkami. Urobili sme si menšiu babskú jazdu :).


Celá mini dovolenka trvala 4 dni, ale narozdiel od Škandinávie som sa rozhodla urobiť len jeden článok, preto sa pripravte na hromadu fotiek :D. Už som videla hodne zámkov, múzeí... a všetky mi už pripadajú rovnaké. Ako ja viem, že každé má čosi do seba, ale keď idem do zahraničia, chcem vidieť mesto. Na to sa teším najviac. Takže v Berlíne sme po takých miestach nechodili. Fotiť som začala už v lietadle. Ako vždy. Neskutočne ma baví fotiť oblaky. Som spravila v lietadle asi 40 fotiek :D. Hlavne keď sme sa vracali domov bola neskutočne krásna obloha.



Letisko, kde sme pristáli (Schönefeld) je pomerne malé a vyzerá, že bolo postavené hodne dávno. Vôbec nie je prispôsobené na veľký počet ľudí. Naše bratislavské letisko je o mnoho krajšie. Toto je jedna z mála vecí, v ktorej sme na tom lepšie. Viem, že v Nemecku sú aj modernejšie letiská, ale aj tak :D. 


Cestou do hotela sme šli busom a potom samozrejme metrom. Metro bolo v Nemecku klasické, klasický labyrint a v podstate všetky zastávky rovnaké. Nič pompézne ako je moskovské metro (aj tam mám v pláne niekedy ísť). 

Samozrejme v metre boli žobráci, čo chodili po vagónoch s pohárom od kávy z automatu. Potom prišiel chalan, čo hral na gitare (jednu zastávku) a jeho kolega vyberal peniaze. Chlapík si aj doniesol vlastný vak na sedenie :D. Keď hral, tak som si spomenula na sériu kníh Metro od Glukovského, že metro je proste iný svet a úplne som pocítila atmosféru, ktorú som mala pri čítaní.

Prvý deň sme prišli na hotel niekedy k večeru. Len sme sa zložili a vybehli na chvíľu von, obzrieť, čo je v našom okolí. Bývali sme v v bývalej NDR, teda v bývalej komunistickej časti Nemecka. Bolo to vidieť aj na budovách, aj na národnosti. Stretávali sme hodne ľudí nenemeckej národnosti. Hlavne z Turecka, takže  kebab na každom rohu :D. Jedávali sme hlavne v talianskej reštike, ak sa to dá tak povedal. Varili celkom dobre, bolo to lacné, ale ani oni neboli z Talianska, ale z východu.


Nemecká opera bol náš záchytný bod. Keď sme videli operu, vedeli sme že ideme dobre a nemuseli sme čumieť do mapy vkuse. Mapu vzala kamarátka na letisku a bola celkom dobre popísaná a aj prehľadná. V Berlíne boli názvy ulíc super viditeľné. Keď som bola v Aténach, tak názvy ulíc boli vyblednuté a pribité na budovách. Tam sa zorientovať bolo neskutočne náročné. 





Narazili sme aj na ruský obchod. V podstate ho mali Moldavci, ale tak to je skoro pri Rusku :D. V potravinách mali ruský tovar, ale najviac ma zaujalo, že mali fastfood a predávali kebab :D. Keby aspoň to Rassja nemali načmárané na pol obchodu :D. Prišlo mi to hodne vtipné, že dá sa povedať v ruskom obchode by som si mala kúpiť kebab :D. 



Druhý deň a tretí deň sme sa už vybrali do centra. Až vtedy sme zistili, že náš hotel je od centra hooodne ďaleko. Vyše hodiny pešo. Keď sme si ho vyberali, tak sme chceli blízko centra a aj v recenziách na hotel bolo ,že je blízko. No asi to mysleli metrom. 2 hodinový jednosmerný lístok stál cca 3,20€, čo je dosť, za to aby sme prešli pár zastávok. Preto sme nim chodili minimálne. 






Najviac ma zaujalo, pretože mi to prekážalo pri fotený, že snáď každá druhá ulica sa opravovala, alebo sa tam niečo stavalo. U nás môžeme dúfať, že rozbite cesty po zime polepia, tu sa robilo skoro všade :D. 




Cestou do centra sme sa zastavili pri zvláštnej budove. Tmavá s malilinkými okienkami, ktoré vyzerali ako počmárané. Nakoniec to bol evanjelický kostol. Ja mám evanjelické kostoly alebo iné náboženské budovy rada (aj keď som ateista). Katolícke sa mi moc nepáčia, neviem, asi ich mám okukané, ale evanjelické sú pekné. Tento bol neskutočne krásny. Zvyčajne je evanjelicky jednoduchý, tento úplne odlišný. 







Vedľa neho bol ešte nejaký bývalý kostol, ale to bola v podstate len zrúcanina. Ako nie úplne, ale už nebol zrenovovaný do pôvodného stavu.



Nákupne centrá a v podstate väčšina obchodov sú v Nemecku počas nedele zatvorené. Nejaké fastfoody sme videli otvorené, ale tie lepšie podniky, potraviny, drogérie mali voľno. Ale aj tak v jednom nákupnom centre sme videli úžasné hodiny. Bol tam vysvetlený aj mechanizmus, ale na to moja nemčina nestačila :D Nikdy som ešte niečo podobné nevidela a vyzerajú neskutočne dobre :).

Potom sme ďalej pokračovali do centra. Išli sme okľukami, aby sme videli, čo najviac pamiatok, ktoré sme mali na mape zvýraznené, tak aj preto nám cesta k víťaznému stĺpu a branderburskej bráne trvala dosť dlho.








Po hodne dlhej prechádzke, sme sa dostali k víťaznému stĺpu. Okolie bolo veľmi krásne, takže prechádzka by bola v pohode, len to počasie. Raz pršalo, raz fúkalo a potom všetko naraz :/. 



Pred Branderburskou bránou bol ešte sovietsky pamätník s dvoma maketami tankov. Na maketách bolo hodne vidieť, že sú to len makety. Keby tam boli skutočné tanky, samozrejme nefunkčné, vyzeralo by to o trošku lepšie. Ale aj tak pamätník je pekný. Za pamätníkom bola ešte záhrada.


A konečne sme sa dostávali k vytúženej bráne, a teda do samotného centra Berlína. 



Hneď bolo vidieť, že sme v za bývalým Berlínskym múrom. Boli tam aj označené miesta, kde bol, ale malilinkú časť sme videli až na Potsdamer platz. Hneď vedľa Branderburskej brány bol aj parlament. 


Ďalšia zastávka bola televízna veža na Alexander platz. Cestou sme kukli aj na stanicu. Nooo....keď si predstavím bratiskavskú a porovnám to s touto, je to markantný rozdiel. Ako som vravela kamarátkam, keď takto porovnávam Bratislavu a jej služby, dopravu, prostredie atď. s inými hlavnými mestami, mám pocit, ako keby som prišla z krajiny tretieho sveta :D.


Ďalej sme sa presúvali k Alexander platz. Pretože nevidieť televíznu vežu, o ktorej neviem, či som nemala aj prezentáciu na neminu, keď som bola na strednej, by bol hriech. 




Cestou sme šli aj okolo Berlínskej katedrály. Krásna budova a je postavená prekrásnom mieste, takže je nesmierne fotogenická. Preto aj na instagrame mám s ňou dve fotky :D.



Konečne sme sa dostali aj k veži. Ako osobne sa mi tá stavba nepáči, ale tak keď sme boli v Nemecku, museli sme tam ísť. To by mi nedalo, aby som ju nemala odfotenú :D. 

Od Alexander platz sme šli na ulicu Unter den Linden, čo je asi najznámejšia ulica v Nemecku. Všade samé drahé obchody aj reštiky. Snažili sme sa nájsť aj nejaký kebab, pretože bol v Nemecku lacný oproti inému jedlu, ale ako sme prešli cez bránu, tak aj kebaby zmyzli. Nejaké boli, ale minimum. Už tu boli hlavne "značkové" fastfoody ako mekáč atď. Mne osobne mekáč nechutí, tak sme si tam dali veľkú kávu a konečne sme si sadli :D.









 
Na Potsdamer platz sme šli tretí deň. V podstate sme išli takou istou cestou, len sme si ju skrátili cez parky.









Toto je pomník postavený homosexuálom zabitých nacistami. Ani ma tak neštve to, že som sa mala kuknúť cez okienko a bol tam voláky film či čo, ale na druhej strane bol pomník venovaný obetiam holokaustu. To ma mrzí, že sme neboli pozrieť. Problém je ,že na našej mape ani nebol (alebo sme si ho nevšimli) a hlavne on sa skladá z tmavých betónových kociek (je ich niekoľko tisíc) a keď som sa pozrela na druhú stranu, tak som na tých kockách videla sedieť ľudí. Preto som si myslela, že to neni nič dôležité. Neviem ako to majú so strážením, ale je blbé, že na pomníkoch sedeli ľudia a jedli desiatu ako keby nič :/.


Od pomníka bol Potsdamer platz za rohom, len pár metrov. Bola na ňom aj zastávka metra, ale počasie sa trošku zmiernilo, vykuklo slnko a aj keď sme mali v pláne, že do hotela pôjdeme metrom, nakoniec sme šli peši. 




Na námestí nechali aj posledné kúsky berlínskeho múru. Väčšinou cez mesto bolo len kde-tu označené, že tam bol múr a pri Branderburskej bráne boli aj obrázky s popisom ako vyzeral, ale reálny berlínsky múr sme našli aj tu.





Po celom Berlíne boli veľké sochy medveďov v vrámci projektu United Buddy Bears. Často sa malé zmenšeniny dali kúpiť v obchodoch so suvenírmi. Boli veľmi pekný, ale ja som doniesla klasicky magnetky :D. Aj by som si nejakého mini maca kúpila, lenže doma by naň akurát sadal prach. Pre mňa sú skôr cennejšie fotky z dovolenky, ako suveníry. 


Posledný štvrtý deň sme sa už vracali domov. Cestou sme ešte videli zámok Charlottenburg a metrom sme sa odviezli na letisko. 






Aj cestou naspäť som urobila fotku z lietadla :D. Ako som spomínala, neskutočne ma to baví fotiť :).


Dovolenka bola super. Ak by ste chceli niekedy ísť pozrieť do Berlína, treba sa pripraviť na to, že reštaurácie sú hodne drahé, aj keď blízko pri našom hoteli sa dalo najesť za 4,50€, čo bolo úplne super. Potraviny sú lacné, ale služby ani tak nie. Berlín je naozaj krásne mesto a ak neviete nemecký nevadí, poľština alebo ruština by vás tiež zachránila :D. Ale určite odporúčam sa isť pozrieť :).




Cena dovolenky:

Letenky boli kúpené cez Ryanair: 30€* 
Hotel sme si vybavili cez booking.com: 64€*/4 noci bez raňajok 



*ceny sú len orientačné

8 comments:

  1. Do Berlína sa chcem raz pozrieť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ještě jsem tam nebyla ale z fotek to vypadá krásně!

    LenaČerge

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mam rada toto mesto. Na kostol, o ktorom pises, ze je zniceny spadla pocas vojny bomba. Ak pojdes este raz, odporucam ist sa pozriet do kupoly Reichstagu. Je odtial krasny vyhlad na mesto.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fotenie ti ide ;) pokračuj v ňom. Dala ti Erika súhlas odfotiť ju pri Kebabe? :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tam som ešte nebola, ale keďže som veľkou milovníčkou histórie, snáď sa tam raz dostanem! :) ✿

    * Giveaway - Cerruti 1881 *

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tam bych se také chtěla podívat, tak snad se mi podaří :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)

© O blogu, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena